unieke boekentas

Lang lang geleden (toen ik net een naaimachine had dus) zei ik dat ik Mathias zijn eerste boekentasje zelf zou maken… Het moet meer dan een halfjaar geleden zijn dat ik de delen knipte in de les… maar eraan beginnen deed ik nooit.

Ik kocht zelfs al een klein boekentasje in de vorm van een kikker als backup-plan.. Maar vorige week schoot ik toch maar eens in actie… En voila, het resultaat: Mathias zijn piraten boekentas:

IMG_5061Links een extra zakje met elastiek voor bijvoorbeeld een flesje, rechts een gewoon extra zakje:

IMG_5062 IMG_5063De achterkant ziet er zo uit:

IMG_5064Aan de rits nog maar een extra lintje, voor die kleine peuter-kleuterhandjes:

IMG_5065En binnenin een rode voering, een beetje gepersonaliseerd:

IMG_5068Ik voegde tenslotte ook nog een lusje met elastiek toe aan de voering, om een flesje in de rugzak rechtop te houden:

IMG_5070Voila, zoals jullie zien.. ’s avonds laat is niet echt het moment voor foto’s… ze moet ook nog even in model vallen, ze is nog nat (net uit wasmachine om stiftresten te verwijderen), maar deze mama is er alvast héél erg blij mee! Hopelijk de zoon maandag ook!! In ieder geval, hij zal de enige zijn met deze piratenboekentas… En alle uren werk zullen we maar niet tellen, hé…

Oh ja, voor ik het vergeet, patroontje is deze van Made by Rae. Maar eigenlijk is alleen de oorspronkelijke vorm behouden. Voering, extra zakjes werden allemaal toegevoegd.

10 gedachten over “unieke boekentas

  1. Supermooi! Lilith had vorig jaar ook haar eigen made-by-mama unieke boekentas, maar voor komend schooljaar heb ik er eentje gekocht. Zo’n unieke boekentas heeft wel iets hoor!

    • de blauwe gabardine werd overal vestevigd met decovil light. Dus alleen bovenaan de tas niet, al de rest wel.
      Is zoals dun, soepel leer qua structuur. Geeft veel stevigheid, maar is toch nog redelijk soepel (naden niet mee verstevigen best, enfin, ik deed het niet, dan leek het mij niet meer hanteerbaar).
      Binnen een half jaartje zal ik laten weten of ze nog meegaat ;-).

  2. Pingback: Newborn set voor kleine broer | De blog van Dirk, Tine en Mathias

Plaats een reactie