Treintjes vervoer

Mathias is helemaal wild van Thomas de trein. Nu het vakantie is, en hij naast de buitenschoolse opvang, drie dagen per week, ook volle dagen naar bomma en bompa of moeke en vake gaat, moeten er dus heel wat treinstellen en treintjes mee verhuizen.

Daarom maakten we een ‘vinktas‘. Mijn allereerste, hoewel al zo lang op mijn to do lijst. Er zou er zeker nog eentje moeten volgen voor mezelf, ideale tas om (onverwachts) te gaan shoppen. Ik maakte ook wat restjes stof op, een rood stevig katoentje, ook voor de voering, en de buitenkant was een couponneke wat ik lang geleden kocht, en maar bleef liggen wegens een heel groot motief. Maar eigenlijk ideaal voor een grote drakentas als deze.

vinktasEn voor het vervoer van treintjes, een klein ritstasje, bij wijze van experiment, want ik wil in geplastificeerd katoen ook een toiletzakje maken voor onze grote jongen:

ritszakjeIk ontdekte trouwens die leuke ‘zipper pulls’ en bestelde er nog heel wat. Komt altijd van pas voor kleine handjes, jassen, tasjes….  Had ik dat geweten toen ik vorig jaar Mathias zijn rugzakje voor school maakte. Het had het hem heel wat gemakkelijker gemaakt…

En nu verder naar mijn to do lijst… De tijd gaat snel, nog ongeveer 9 weken te gaan en we hebben hier weer een klein boeleke in huis! En nog veel deadlines te gaan tegen die tijd….

Plaats een reactie